Soalan : Adakah Medical Card AIA Public Takaful "Cashless Medical Card"

Posted by Rizuan on Thursday, January 15, 2015 with No comments
Assalammualaikum & Salam Sejahtera..

Sudahkah anda semua memiliki pelan perubatan dari mana-mana pengendali takaful di Malaysia? Kalau sudah Alhamdulillah.. Perlindungan pelan perubatan ini adalah sesuatu pelaburan yang bagus. Ini bagi menyelamatkan diri anda dari menghadapi bebanan kos rawatan perubatan yang mahal di hospital Malaysia khususnya.  


Ramai rakyat Malaysia terutama kurang peka dengan kad perubatan yang mereka miliki. Ada yang keliru dengan pelan perubatan yang mereka ambil, disebabkan kurangnya penerangan dari perunding takaful dan kurangnya membuat rujukan dari mana-mana sumber. Kebanyakan pengendali takaful di Malaysia menawarkan pelan perubatan dengan bayaran minimum ko-takaful 10% dari jumlah kos perubatan bagi mendapatkan mana-mana rawatan di hospital. Pemegang polisi masih lagi perlu mengeluarkan sedikit bayaran bagi mendapatkan rawatan di hospital, khususnya hospital swasta.

Bayangkan rawatan untuk mendapatkan rawatan jahitan kecil di hospital swasta, harga bil perubatan RM4200, kemudian anda masih perlu membayar RM420 bagi menampung kos 10% Ko-Takaful yang di wajibkan oleh pengendali takaful. Agak membebankan bukan?


Adakah kad perubatan AIA Public Takaful "Cashless Medical Card" ?

Jawapannya... YA BETUL!! BETUL!! dan BETUL!! Jika anda pemegang polisi kad perubatan APTB, anda layak mendapatkan rawatan tanpa bayaran Ko-Takaful sebanyak 10% di mana-mana hospital swasta panel di seluruh Malaysia. So anda boleh la simpan duit anda untuk perbelanjaan lain.. BAGUS bukan? Anda bolehlah mendapatkan rawatan dengan tenang di hospital tanpa memikirkan berapa banyak kos yang perlu dikeluarkan.


Fungsi "SWIPE CARD"

Disamping itu, selain TIADA Ko-TAKAFUL, fungsi lain seperti "SWIPE CARD" juga memudahkan kemasukan anda untuk mendapatkan rawatan di hospital tanpa menunggu GL dari pengendali takaful anda. Sangat BAGUS bukan?

Nak lagi? kalau nak tahu, kelebihan lain adalah keutamaan akan diberikan bagi pemegang polisi takaful APTB. BAGUSnya.. Hospital suka... Pesakit pon suka..



Untuk maklumat lebih lanjut boleh lah hubungi saya :