Soalan : Kalau ambil Pelan Keluarga, betul ke orang cakap had tahunan kongsi ayah, ibu dan anak?

Posted by Rizuan on Thursday, January 29, 2015 with No comments
Assalammualaikum W.B.T & Salam Sejahtera..

Setiap kali saya berjumpa dengan klien baru, masing-masing bertanyakan soalan yang sama tentang perkara ini. Mudah-mudahan apa yang saya terangkan dibawah ini dapat menjawab persoalan yang diajukan.




Antara perbualan yang selalu dibincangkan :

"
klien A : Betul ker dapat harga RM321 sebulan ni utk satu keluarga? Cover suami, isteri dan 4 orang anak?

Rizuan : Betul, harga ni tertakluk pada umur pemegang polisi. Selalunya umur 29 tahun ke bawah, untuk pelan Medical Card memang dapat harga ni untuk sekeluarga. Tetapi bilik 150 dan manfaat had tahunan RM100,000.

klien A : Bagus la plan dari AIA Public takaful ni. Agak berbaloi kalau kita nak dapatkan manfaat Medical Card sahaja. Tapi betul ker orang cakap, manfaat tahunan RM100,000 tu share setiap orang? Macam rugi je setiap orang dapat RM16,000++.

Rizuan : Siapa yang cakap macam tu? Boleh saya tau? (**sambil gelak dalam hati). Sebenarnya apa yang tuan dengar tu tak betul. Sebenarnya had tahunan tu adalah RM100,000 setiap seorang. 

Ayah -   RM100,000
Ibu -      RM100,000
Anak1 - RM100,000
Anak2 - RM100,000
Anak3 - RM100,000
Anak4 - RM100,000


Klien A : OOOO... so RM600,000 la had tahunan satu family? so apa yang orang cakap tu tak betul la? Nasib baik saya berjumpa terus dengan En Rizuan. Kalau tak memang salah info la saya dapat.

"

**Lebih kurang mcm ni la perbualan dengan klien baru, tetapi perbualan saya tulis ni agak formal la.. In reality it's like normal conversation.

Disini saya ingin menasihatkan. Untuk sebarang pertanyaan dan perkara yang tidak pasti tentang sesuatu produk di AIA Public takaful. Sila hubungi Takaful Life Planner yang mewakili syarikat kami untuk mendapatkan maklumat yang lebih tepat. InsyaAllah mereka dapat membantu. 

** Psst : "Jangan sesekali bertanyakan perkara yang tidak pasti dari pihak ketiga, dimana maklumat yang anda akan perolehi belum tentu lagi kesahihannya."

Sila hubungi Takaful Planner kami yang berdekatan, atau hubungi saya terus untuk maklumat lanjut.

Rizuan - 013-3704616
rizuan.aia@gmail.com